Ett barn i himlen

Direktlänk till inlägg 4 januari 2016

Badhuset

Av Filippa Bräutigam - 4 januari 2016 12:09

Sitter här i den fuktiga luften på badhuset. Siri har tjatat i evigheter om att åka och bada och idag blev det av. Jag får fortfarande inte bada men mig gör det ingenting. Att sitta och titta på Frans och siri när de interagerar med varandra är det absolut bästa jag vet. Inget får mig att må så bra som att se dom två tillsammans! Så fina båda två! Min lilla jordfamilj. Tänk om folk kunde så hur stor vår familj är egentligen. Tänk om de kunde se dom änglar jag bär på mina axlar...
Hur som helst så sitter jag här och drömmer mig bort mot framtiden. Önskar att vi kunde snabbspola. Att den där tjejen som är så fantastiskt äntligen får sitt småsyskon.
Hon är så fin med grannens bebis. Vill hålla handen och sjunga för bebisen varje gång den skriker på grund av ett jobbigt blöjbyte. Vill klappa och krama och hålla i knät. Hon är tusen gånger finare än vad jag kunnat föreställa mig och då hade jag höga förväntningar. Och detta är ju inte ens hennes syskon, även om hon nog till viss del känner att det är en del av familjen. Våra familjer står varandra så nära att gränsen mellan dom och vi är ganska hårfin. Kanske ännu mer för siri. Jag vet att när det än blir så kommer det bli bra för henne. Hon kommer vara om möjligt ännu mer fantastisk när det finns en bebis här som faktiskt är enkel av hennes familj.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 17:33

Nu har bloggen flyttats till Www.nouw se/ettbarnihimlen Jag ska pilla lite med designen en annan dag men nu är den igång. Följ med mig dit :) ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 16:24

Jag är lite trött på att det är så svårt att få till en fnygg blogg på bloggplatsen och byter därför postat till en som heter nouw. Jag har fått tipset om denna portalen och i värsta fall får jag byta tillbaka igen. "Kod för att importera min bl...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:14


Här är teckningen som siri ska skicka med lillasyster imorgon ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:02


Imorgon ska wilya bäddas ner. Siri har dikterat ihop ett brev åt henne. Stora salta tårar rann när jag skrev ner det hon ville säga mest till sin lillasyster. ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 12:49

Ligger och slösufar med datorn för första gången på evigheter. Gick in och kollade statistiken. Det är över 300 tappra läsare som går in på min blogg och läser om vårt elände varje dag. Många av er lämnar ett litet avtryck med en kommentar, ni är f...

Ovido - Quiz & Flashcards