Ett barn i himlen

Alla inlägg under juni 2015

Av Filippa Bräutigam - 29 juni 2015 21:26

Dom blir fler och fler. Illamående, bedövande trötthet, kissnödig som få, gasig, varm, lätt.ömande bröst.... kan hålla på nästan hur länge som helst... åh vad jag ser fram emot den dagen min biceps brinner av allt bärande på en liten och tröstlös. Skulle kunna göra vad som helst för att snabbspola tiden tills den dagen är här.

Av Filippa Bräutigam - 29 juni 2015 09:51

Min förlossning med siri var långt ifrån en drömförlossning. Men ändå drömde jag med en gång om att få göra det igen. Och vilken det. Förlossning jag fick! Nu ser jag fram emot nummer tre med skräckblandad förtjusning!

Av Filippa Bräutigam - 26 juni 2015 11:57

Jag vet inte om illamåendet är på riktigt eller om det egentligen bara är min starka starka längtan. Än så länge är det bara 9 dagar över ägglossning och illamåendet lär inte vara på riktigt.
Jag har de senaste två dagarna kissat Mer än vanligt. Jag brukar gå ett åar gånger om dagen men igår blev det 7 akuta toalettbesök. Vet inte vad jag ska tro. Kan det betyda något eller är det spökena i huvudet som påverkar min kropp såhär. Väntar några dagar till innan jag testar. Idag var det ju inte helt oväntat negativt

Av Filippa Bräutigam - 25 juni 2015 14:42

Köpt en ballong åt meya idag. Ska åka och ta bort midsommarkransen som med största sannolikhet är allt annat än fin nu

Av Filippa Bräutigam - 25 juni 2015 13:58

Jag fick ett samtal från min tidigare chef som jag inte hade väntat mig.
Jag har tidigare fått höra både direkt och genom samtal till min kurator att jag är välkommen tillbaka när jag orkar.
Idag fick jag höra att efter augusti finns där inget till mig. Jag har funderat mycket på att söka nya jobb. Dels för att mötet med gamla patienter skulle bli jobbigt, dels för att bemanningsföretag hört av sig tidigare och erbjudit betydligt högre lön och grymma vilkor...
Men min lojalitet gentemot min gamla arbetsgivare och det faktum att jag trivts så bra där har gjort att jag dratt mig från att söka nytt. Men med käftsmäll jag fick idag känner jag inte längre att Lundby är där jag vill vara. Kommer sakna mina fina kollegor men det är så det får bli. Jag började ringa runt till bemanningsföretagen som tidigare tagit kontakt med mig och fick erbjudande om jobb på två av bolagen med en gång. På måndag ska jag på möte och diskutera lön och eventuella uppdrag med ett av dom. Det faktum.att jag nu byter arbetsgivare, arbetsmiljö, patienter och kollegor gör att jag dessutom tror att jag ganska snabbt kommer orka öka upp antalet timmar. Är taggad på att börja jobba! Ska bli skönt att få en vardag igen!

Av Filippa Bräutigam - 23 juni 2015 14:02

Jag är knappast en sommarplågatjej... men igår satt jag i bilen, det regnade och så möttes jag av att solen slingrade molnen och de vackraste av solstrålar jag någonsin sett mötte marken. Samtidigt hör jag denna låten på radion och tårarna börjar forsa! Jag kan inte förklara varför men det var som att meya pratade med mig. Så vackert! Det är i så små händelser som glädjen är.som starkast! Hon finns hos sossarna och för sig tillkänna med små tecken som träffar mig mitt i hjärtat!

And we're gonna be alright
Dry your tears and hold tight
Can't you tell I got news for you
Sun is shining and so are you

And we're gonna be alright
Dry your tears and hold tight
Can't you tell I got news for you
Sun is shining and so are you

And we're gonna be alright
Dry your tears and hold tight
Can't you tell I got news for you
Sun is shining and so are you

Av Filippa Bräutigam - 22 juni 2015 23:54

En fuskomlott till i storlek 50.
Så fel att sitta och sy åt en bebis som inte ens blivit till ännu när jag egentligen skulle haft fullt upp med en tre månader som vi längtade ihjäl oss efter ... allt gick så snett. Önskedrömen blev till mardröm och livet vändes uppochner på en sekund. Just då hennes hjärta slog sitt sista slag. Vackra lila meya.

Oavsett , resultatet blev betydligt bättre än gårdagens men jag får inte riktigt till det. Hinner sy många body till innan vi har en nyfödd varm och gosig här så jag hinner nog få in snitsen.

Ärmsluten skall fålla eller kantas. Suger på den. Och knappar ska sättas men energin tog slut så det får bli en annan dag.

Sy

Av Filippa Bräutigam - 21 juni 2015 23:07

Nej det blev i te ett dugg snyggt när alla maskiner krånglade. Overlock en braka ihop och tvillingnål sömmen ville inte vara med. Vilket resulterar i både fula innersömmar och yttersämmar .
Dessutom hade jag inte rätt trådfärg så den extremt fula sömmen är ju dessutom extremt synlig. Vad göra?

Ovido - Quiz & Flashcards