Ett barn i himlen

Alla inlägg den 28 juli 2015

Av Filippa Bräutigam - 28 juli 2015 23:05

Jag är inte ens gravid ännu men jag och Frans pratar mycket om vad vi vill att nästa barn ska heta.
Vad vi är överens om är att namnet ak a betyda något. Och ha et positivt budskap. Wilya, ligger högst på listan. Tänk vilken vilja det har krävt för att få ett barn till. Jag är säker på att det kommer bli av. För vi ger inte upp vi kan helt enkelt inte. Saga, det kommer kännas som en saga när den dagen är här. Livia tycker vi om men låter ju nästan som Olivia som kusinen heter, osis... sen tycker vi om enya. Så fint och passar så bra till siri och meya. Siri betyder vacker segrarna. Enya skall betyda något liknande.

Svårt att hitta pojknamn med liknande meningar. Kanske någon av läsarna har förslag på namn med liknande innebörd och betydelse.

Jag tror på positivt tänkande. Jag tror att om jag ser det framför mig så kommer det bli verklighet snabbare till skillnad från många andra som tror att drömmen kan sätta käppar i hjulet.

Jag kommer förtsätta drömma önska och hoppas. Och rent krasst så KAN vi få friska barn. Jag hoppas bara att vi slipper fler sjuka innan vi får ett friskt.

Ovido - Quiz & Flashcards