Ett barn i himlen

Alla inlägg den 30 juli 2015

Av Filippa Bräutigam - 30 juli 2015 13:32

Alltså detta bröd blev precis så sexigt som jag föreställt mig. Låter ju kungligt profsigt med egen surdeg. Dessutom hört om många som misslyckats så det har varit en lång startsträcka till min första. Men HUR GOTT BRÖD BLEV DET INTE!? Russin och krossade linfrän i.
Nu ska jag mata och klappa på denna deg så den lever i evigheter är tanken!

Av Filippa Bräutigam - 30 juli 2015 10:26

Härom dagen satte jag min första surdeg! Idag är den så mogen att jag kan baka min första limpa. Den jäser så fint. Snart ska den in i ugnen. Spänd på resultatet!

Av Filippa Bräutigam - 30 juli 2015 09:16

Så var karusellen igång igen. Har så mycket symptom så gravtest känns nästan överflödigt. Och ändå så är det ju påtok för tidigt att testa. Man vågar inte hoppas men det är ju svårt att inte känna när brösten ömmar. Eller lägga märke till att jag sover VÄLDIGT många timma per dygn just nu. Somnade för natten Vid åtta igår. Är hungrigare än vanligt också. Jag fortsätter hoppas men försöker ignorera alla tecken. Håll era tummar! Det behövs

Ovido - Quiz & Flashcards