Ett barn i himlen

Direktlänk till inlägg 3 juli 2015

Jobb

Av Filippa Bräutigam - 3 juli 2015 19:52

På tisdag börjar jag jobba 50%. Jag vet helt ärligt inte hur jag ska orka det nu slets ner på botten igen och denna gången har jag inte ens Frans varma famn att trösta mig i. Allt känns skit och jag vet inte hur mycket mer jag grejar. Vår kurator har semester och läkaren som sjukskriver lika så. Ny arbetsgivare och jag vill inte redan efter första dagen på nya jobbet behöva bli "hon som förlorat ett barn".. men kommer mitt psyke klara av att börja jobba igen. Ska jag vara ärlig så tror jag inte det....

 
 
Ingen bild

Cornelia

3 juli 2015 20:22

Gumman jag tycker du ska göra de som känns rätt. Skulle du känna nu redan innan att nä de kommer inte funka, gå till din vårdcentral så sjukskriver ju dom dej såklart. Du behöver ju bara förklara.

Men tänk om arbete i mindre grad kanske gör att du för ett par timmar iaf kan få lite paus i din sorg, lite annat att tänka på liksom?! Gå på de som känns rätt för DEJ ingen annan tycker de skulle va konstigt om du inte orkar börja jobba - tvärtom - de är nog många som är förvånade att du sökt jobb redan <3
All styrka till dej och massa kram från oss

 
Jenny

Jenny

3 juli 2015 21:17

Sänder en styrkekram 💞
Ibland undrar man hur mycket en och samma person förväntas orka med.
Jag har fått så det räcker tycker jag, och jag förstår att du känner det samma.

http://www.mittofrivilligaliv.se

 
Ingen bild

Maria

4 juli 2015 06:49

Jag känner igen mig så mycket i det du skriver. Efter att först ha förlorat ett barn och sedan tidigt missfall så kände jag det som att jag knapps kunde andas. Men jag lyckades ta på mig min professionella sjuksköterskeuniform och jobbet blev faktiskt ett andningshål i allt det tunga, mörka. På jobbet hann jag inte riktigt tänka på allt elände. Men som jag känner igen mig i det du skriver, innan jag kom tillbaka till jobbet. Lycka till! Hur du än beslutar göra. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 17:33

Nu har bloggen flyttats till Www.nouw se/ettbarnihimlen Jag ska pilla lite med designen en annan dag men nu är den igång. Följ med mig dit :) ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 16:24

Jag är lite trött på att det är så svårt att få till en fnygg blogg på bloggplatsen och byter därför postat till en som heter nouw. Jag har fått tipset om denna portalen och i värsta fall får jag byta tillbaka igen. "Kod för att importera min bl...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:14


Här är teckningen som siri ska skicka med lillasyster imorgon ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:02


Imorgon ska wilya bäddas ner. Siri har dikterat ihop ett brev åt henne. Stora salta tårar rann när jag skrev ner det hon ville säga mest till sin lillasyster. ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 12:49

Ligger och slösufar med datorn för första gången på evigheter. Gick in och kollade statistiken. Det är över 300 tappra läsare som går in på min blogg och läser om vårt elände varje dag. Många av er lämnar ett litet avtryck med en kommentar, ni är f...

Ovido - Quiz & Flashcards