Ett barn i himlen

Alla inlägg den 13 november 2015

MVC

Av Filippa Bräutigam - 13 november 2015 08:53

Påväg mot mvc! Jag ska gnälla högljutt på att de flyttade mitt bf efter ultraljudet sist. Det skulle vara fysiskt omöjligt att jag blev gravid då dateringen påstår och dessutom skulle jag då testat positivt dagen efter ägglossningen. I en normal graviditet kvittar det väll om beräknat datum flyttas en vecka hit eller dit men i mitt fall gör det inte det. Vi har flyttats med bägge flickorna också och ändå vet jag så väl att det inte stämmer.
Läkaren höll tillochmed med om att jag med största sannolikhet får små barn helt enkelt. Inte så konstigt med en mamma på 154 cm. Hon sa att "visst är det tur att naturen är skapt så, så att små mammor får små barn, men dateringen måste ändå gå efter måtten som framkommer under ultraljudet"
Det känns apa, och pissdåligt!
Detta barn ska ut så fort det är färdig bakat! Skulle aldrig förlåta mig själv om något händer efter det. Det finns så mycket som kan gå snett men det får det bara inte göra. Jag skall kämpa för att de istället daterat efter KUB ultraljudet som de faktiskt går efter i många landsting

Av Filippa Bräutigam - 13 november 2015 00:04

Vi har bestämt oss för att använda tygblöjor när bebis är här. Kanske kom jag på det mest för att allt redan var förberett och jag desperat letat efter något att förbereda. Något att kunna inhandla.
Och de är ju så fina!
Med enkel matte har jag räknat ut att man sparar drygt 11000 på att använda tygblöjor mot att använda engångs. Och då räknar jag inte med att man faktiskt kan sälja blöjorna med en ytterst liten värdeminskning när man såsmåningom är färdig med dom.

De är tre för bebisens hy, de bidrar inte till spoberget och de sparar energi dessutom! Fattar inte varför inte fler väljer tyg framför plast! Och sen är dom ju såååå fina!

Ovido - Quiz & Flashcards