Ett barn i himlen

Alla inlägg den 21 november 2015

Av Filippa Bräutigam - 21 november 2015 15:07

Jag har fortsatt leta en diagnos. Inte nöjt mig med "någon slags kromosomfel" som dödsorsak och i magen har det inte känts riktigt rätt.
Jag tror jag har hittat diagnosen, en förklaring på allt det man kunde se med blotta ögat. Alla Meyas yttre defekterna skulle kunna förklaras med det faktum att hon var dvärgväxt. Det som skrämmer mig nu är att det verkar vara genetiskt. Att 75% av barnen blir anlagabärare eller sjuka och nu är jag livrädd för bebisen i magen.

Om meya skulle varit dvärg förklarar det hennes stora huvud och höga pannben. Hennes lite platta näsa och hennes korta överarmar. Det skulle förklara missbildning en i hennes höfter och att hon hade så stor buk. Det skulle förklara varför benen inte var jämnlpnga och att hon hade en inåtrotation och droppformade på ena benet. Det förklarar tillochmed dödsorsaken!

Jag ska ringa läkaren på måndag men just nu är jag livrädd! Tänk om bebisen i magen också är sjuk!

Ovido - Quiz & Flashcards