Ett barn i himlen

Alla inlägg den 23 november 2015

Av Filippa Bräutigam - 23 november 2015 17:18

Siri och en nest bästis har lekt här hemma hela dagen. Dessutom har de hjälpt mig att baka årets första saffransbullar.
Min nya assistent får ankarsrum är magisk! Om man kan vara kör i materiella ting och om jag skulle våga erkänna det så hade jag förklarat min kärlek till min födelsedagspresent passionerat. Jag har hunnit prova både rivjärn och degblandare idag. Middagsvila fick jag hoppa över och nu går öonen minst sagt i kors!
Blir snabbmat till middag och sen blir det sängen för min del. Jag är helt slut! Och imorgon är det upp i ottan för att åka mot jobbet igen.

Av Filippa Bräutigam - 23 november 2015 12:25

Inatt låg jag vaken halva natten, om inte hela. Hade två saker som hindrade mig från att sova. Dels bonde jag bebis sparka så tydligt. Låg med handen på magen och kände hur den lill* rockade loss ordentligt där inne. Frans fick sig också en spark igår. Mysigt, även om hans entusiasm inte direkt räckte för att hålla honom vaken och känna en stund till. Tror jag det som han fejkade för mitt kalas här hela dagen igår. Fina Frans! När bebis väl lugnat ner sig gjorde sig nästa besvär tillkänna. UVI! Tjoho! Inte något vidare trevligt! Varit på toa hala natten. Försökt hålla mig men när man ligger vaken endast medveten om att jag måste kissa! Nu! Så är det svårt att inte gå upp. Jag har haft massa urinvägsinfektioner genom mina dar och har sällan behandlats för det. Brukar reda ut problemet själv. Men jag är numera medveten om vilka konsekvenser det kan få när man är gravid så jag pallade mig glatt iväg till vårdcentralen i morse. Antibiotika på den och ännu en tablett att komma ihåg. Eller rättare sagt tre. Önska mig lycka till!

*pst* jag fick en ny bakmaskin igår! Jösses vad fin den är! Tanken var att jag och siri skulle baka lussebullar på den nu men hon försvann hem till grannen
Jaja, kan klappa på den sålänge

Ovido - Quiz & Flashcards