Ett barn i himlen

Direktlänk till inlägg 27 november 2015

Shoppat till bebis

Av Filippa Bräutigam - 27 november 2015 23:20

Altså jag dog en smula när jag fick veta att moseskorg en som jag tittat på och suktat efter i över ett år var nedsatt med 1600 på jollyrooms blackweek REA!
Frans tyclte också att vi nog behövde en sån och mindre än 24 timmar från beställning så står den nu monterad på vardagsrumsgolvet. Det är med något skräckblandad förtjusning. Jinxar jag det nu? Jag försöker föreställa mig en liten där i en det känns ännu långt borta. Samtodigt känner jag att det är just sånt här jag behöver för att göra det verklighetsförankrat. Ännu känns det mest som att denna bebis mest finns i mitt huvud. Att den ligger där i magen och ger sig till känna verkar inte riktigt gå in.
Jag försöker på alla sätt tänka på att få hålla en liten skrikandes i famnen men samtidigt funderar jag på hur man skulle lösa det rent praktiskt. Kan man flytta gravstenen lite åt sidan se de kan få dela grav, får man gör så. Graven bredvid meya är ju vår men där ska ju vi ligga. Ni hör ju hur det låter. Helt befängt men i mitt huvud så verkar det vara normala tankar. Jag planerar för föräldraledig och begravning på samma gång och allt känns på låtsas ännu. Men en liten stund som ikväll när vi monterade vaggan, då blev det på riktigt.
Och se bara så fin den blev!

 
 
Ingen bild

Frida

28 november 2015 23:01

Fy hemska känslor och tankar, klart att du ska planera för en föräldraledighet. Har varit med om samma som du typ två gånger och är nu gravid i v 36. Känner igen mig exakt i det du skriver, dubbelheten. Glädje och rädsla, oro och lycka.

Vilken vecka är du i? Gör du några extra koller?

Filippa Bräutigam

29 november 2015 06:47

Jag är i vecka 21 nu. Vi får en del extra men inget är tillräcklig att lugna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 17:33

Nu har bloggen flyttats till Www.nouw se/ettbarnihimlen Jag ska pilla lite med designen en annan dag men nu är den igång. Följ med mig dit :) ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 16:24

Jag är lite trött på att det är så svårt att få till en fnygg blogg på bloggplatsen och byter därför postat till en som heter nouw. Jag har fått tipset om denna portalen och i värsta fall får jag byta tillbaka igen. "Kod för att importera min bl...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:14


Här är teckningen som siri ska skicka med lillasyster imorgon ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:02


Imorgon ska wilya bäddas ner. Siri har dikterat ihop ett brev åt henne. Stora salta tårar rann när jag skrev ner det hon ville säga mest till sin lillasyster. ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 12:49

Ligger och slösufar med datorn för första gången på evigheter. Gick in och kollade statistiken. Det är över 300 tappra läsare som går in på min blogg och läser om vårt elände varje dag. Många av er lämnar ett litet avtryck med en kommentar, ni är f...

Ovido - Quiz & Flashcards