Ett barn i himlen

Direktlänk till inlägg 10 maj 2015

Vikten

Av Filippa Bräutigam - 10 maj 2015 12:19

En vecka efter att Meya föddes skrev jag in mig i Viktväktarna.
Vikten kan ju ses som ett obefintligt problem när man går igenom det vi tvingas gå igenom varje dag.
Men innan graviditeten hade jag slitit för att bli av med kilona. Under graviditeten förlorade jag all karaktär och det blev på tok för många chokladkakor.
Med mer än 15 kilo kvar till startvikten och ytterligare några till målvikt så fick jag bråttom att göra NÅGOT.
Vi försöker ju som bekant redan att bli gravida igen, min kropp fixar inte 15 kilo till.

Med det sagt så funkar Viktväktarna galet bra för mig, jag går stadigt neråt och vid dagens vägning så har jag äntligen lyckats komma ner under 70 kilo igen. Jag går stadigt neråt och i ett lagom takt samtidigt som Viktväktarna bidrar till en ny livsstil, jag får äta vad jag vill, när jag vill. Men jag ska tänka på kvantiteterna. Jag kan ta en kaka på kalas eller en liten tårtbit. Men inte åtta kakor och två stora tårtbitar. Och jag tycker redan att jag lärt mig.

Om två veckor är det ägglossning igen, då hoppas jag ha hunnit ta nått kilo till. Jag är galet motiverad. Jag hoppas på ett fint plus på pinnen i slutet av maj. Håll alla tummar ni har att avvara.

 
 
Madde

Madde

12 maj 2015 11:36

Hejja dig! Snart är det ägglossning igen! Varje gång är du ett steg närmre ett syskon till dina fina flickor.

Jag bloggar aldrig om mina änglabebisar då jag inte fixar det. Men jag några där på andra sidan..

Kram

http://mammatrollet.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 17:33

Nu har bloggen flyttats till Www.nouw se/ettbarnihimlen Jag ska pilla lite med designen en annan dag men nu är den igång. Följ med mig dit :) ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 16:24

Jag är lite trött på att det är så svårt att få till en fnygg blogg på bloggplatsen och byter därför postat till en som heter nouw. Jag har fått tipset om denna portalen och i värsta fall får jag byta tillbaka igen. "Kod för att importera min bl...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:14


Här är teckningen som siri ska skicka med lillasyster imorgon ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:02


Imorgon ska wilya bäddas ner. Siri har dikterat ihop ett brev åt henne. Stora salta tårar rann när jag skrev ner det hon ville säga mest till sin lillasyster. ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 12:49

Ligger och slösufar med datorn för första gången på evigheter. Gick in och kollade statistiken. Det är över 300 tappra läsare som går in på min blogg och läser om vårt elände varje dag. Många av er lämnar ett litet avtryck med en kommentar, ni är f...

Ovido - Quiz & Flashcards