Ett barn i himlen

Alla inlägg den 16 maj 2015

Av Filippa Bräutigam - 16 maj 2015 10:53

Få saker kan göra mig så uppspelt som att köpa tyg. Det finns så mycket fint! Blev lite till idag, jag brände pengar medan Frans låter svetten lacka på gymet, nu vill jag bara hem och sy men dagen har ett fullspäckat schema. Imorgon, DÅ ska jag sy!

Av Filippa Bräutigam - 16 maj 2015 08:14

efter att jag hade hämtat posten igår så kändes allt skit igen! Fallet blev så långt med tanke på att dagen hade varit så toppenbra fram tills dess.

Så satte jag mig vid maskinen igen, så skönt det var. Handarbete, att få vara kreativ, det är en bra terapi. Nu har Siri två kjolar när hon kommer hem. Tror hon kommer bli rejält nöjd.
Själv har jag nästan fått mig ett par nya haremsbyxor, fattas bara muddar. Det ska inhandlas idag.

Jag gjorde ett farligt stor sömnadsinköp igår. Tyg och knappar främst, har nu aldrig handlat för så mycket någonsin. Men nu har jag byggt upp ett lager. Så kan jag sy ohämmat så fort lusten faller på. Det kommer bli toppen. Och Frans han bara uppmuntrar, han ser nog hur lugnad jag blir av sömnaden, hur bra jag mår när jag syr.

Min fina Frans!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards