Ett barn i himlen

Direktlänk till inlägg 6 december 2015

Underbara stöd

Av Filippa Bräutigam - 6 december 2015 21:46

Jag fick ikväll den varmaste förfrågan jag någonsin fått. En sån oerhörd kärlekshandling från en egentligen mycket ytlig bekant.
De har ett embryo i frysen, är färdiga med barn och ny frågar dom om vi skulle vilja ha det. Embryot finns i Sverige och det innebär nog dessvärre att det inte går..embryodonation är enligt mina efterforskningar olagligt i Sverige.
Men att en annan människa erbjuder något så fantastiskt träffar verkligen rakt i själen! Jag vet inte hur man ska tacka för en sådan sak även om det nu inte är möjligt att fullfölja.

Vad jag vet är att vi kommer kämpa och att vi kommer få barn! För vi ger inte upp!

 
 
Ingen bild

emelie e

6 december 2015 22:34

Jag tänkte länge på en sak igår. Nu vet jag ju inte vad som är fel men du pratat om moderkakan osv. Om dom skulle ta spermier från f o ett ägg av dig och göra en befruktning är det då möjligt att någon sedan "får" det befruktade ägget insatt i sig som en surrogatmamma? Då skulle det ju vara erat egna barn till 100 % förlåt om jag är okunnig om detta osv men är det en möjlighet? Kram

Filippa Bräutigam

6 december 2015 22:44

Moderkakan skulle kunnat visa vad som vsr fel med meya.. på den kan man göra en fullständig genetisk undersökning. Utan den så har vi bara fått förlita oss på dom när de sagt att drt inte är ge genetiskt..
Nu vet vi ju bättre. Hade vi vetat hade de kunnat ta moderkaka prov och vi hade då vetat om att detta barnet var sjukt runt vecka 15 vilket inte hade varit smärtfritt men betydligt lindrigare.
Våra gener är inte annorlunda i en annan livmoder och hellre adopterar jag ett embryo som jag själv får bära men som inte är biologiskt mitt än låter någon annan böra mitt barn, vilket ju oavsett inte är ett alternativ o detta fallet heller

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 17:33

Nu har bloggen flyttats till Www.nouw se/ettbarnihimlen Jag ska pilla lite med designen en annan dag men nu är den igång. Följ med mig dit :) ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 16:24

Jag är lite trött på att det är så svårt att få till en fnygg blogg på bloggplatsen och byter därför postat till en som heter nouw. Jag har fått tipset om denna portalen och i värsta fall får jag byta tillbaka igen. "Kod för att importera min bl...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:14


Här är teckningen som siri ska skicka med lillasyster imorgon ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:02


Imorgon ska wilya bäddas ner. Siri har dikterat ihop ett brev åt henne. Stora salta tårar rann när jag skrev ner det hon ville säga mest till sin lillasyster. ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 12:49

Ligger och slösufar med datorn för första gången på evigheter. Gick in och kollade statistiken. Det är över 300 tappra läsare som går in på min blogg och läser om vårt elände varje dag. Många av er lämnar ett litet avtryck med en kommentar, ni är f...

Ovido - Quiz & Flashcards