Ett barn i himlen

Alla inlägg den 22 december 2015

Av Filippa Bräutigam - 22 december 2015 22:13

Jag har nog aldrig vunnit något utav större värde förut. Men idag vann jag en barnvagn.

Jag är med i en facebookgrupp som varje år har en julkalender med barnvagnstema och priserna är helt galna. Jag vet inte hur många vagnar som var med i årets kalender. Jag har inte deltagit i någon mer än denna.

Inte en vagn för små bebisar utan en vagn som gör det enklare att komma ut och röra på sig. Precis vad jag behöver.
Vagnen har en maxvikt på 34 kilo så vi kan sätta Siri i den och så kan jag få peppning av Frans och Siri för den delen när jag ska ut och springa.

Grattis Filippa Bräutigam!
Med motiverigen
"Stora dottern får heja på när mamma ut i kylan gå.

Gravid kilorna skall springas bort
Med förhoppning att bli gravid igen inom kort.

Bättre peppning kan ingen få än ett barn som ivrigt hejar på.

Ut och spring längs stock och sten
Under vinterns klara stjärnsken.

Långt ut på åkern långt ifrån hus
puttar vi vagnen under stjärnornas ljus.

Puttar vi den tillräckligt långt så kanske vi kan skymta den stjärnan som har uppkallats efter lillasyster. Den skall vara synlig från jorden men än har vi aldrig kommit tillräckligt långt ifrån standsljuset för att kunna se den. Tänk att samlas hela familjen långt ut på en snöbeklädd äng och för första gången få en glimt av vår egna stjärna! Det hade varit obeskrivligt!"

så hoppas vi att ni får många härliga turer och snart även en lillebror eller syster får följa med. Skicka ett pm så löser vi resten // Admintomtarna

Jag blev så rörd att jag fällde en liten tår här i tv soffan!

Av Filippa Bräutigam - 22 december 2015 14:15

Du sparka mig
En sista gång
Du var så lugn
Som om du redan gett dig av.
Du kände nog, att jag var rädd
Hur kan man någonsin va beredd

Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv i varje spark hon gav
Men du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel för en stund.

Du gav mig allt, ett hjärta kan
Du lever kvar i mig
Sålänge livet ger mig tid
Du sa åt mig, var inte rädd
Men säg mig hur kan man någonsin bli beredd?

Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv i varje spark hon gav
Men du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel för en stund....

En mer riktig text till Shirley clamps jag fick låna en ängel.
Tårarna rinner i strida floder idag! Lilla Wilya vad jag saknar dig!

Av Filippa Bräutigam - 22 december 2015 11:17

Igår hade vi besök här hemma. Vi har träffat ett par på spädbarnsfonden ssmtalsträffar som jag håller kontakten med. Så igår kom L och hälsade på. Så skönt att träffa personer som liksom bottnar i samma sorg och smärta. Ibland känns det nästan outhärdligt att umgås med människor som inte förstår. Det blir säkert bättre snart.
Vi lagade lite lunch och satt och pratade en lång stund innan hon åkte hem och drt kändes så skönt..lagom mycket sorg och lagom mycket annat. Den där hårfina balansen är ofta svårt för andra att känna in. Att förstå när man har pratat färdigt om det onda och måste bryta av med att prata om något mindre ont.

Jag räknar ner dagarna tills läkarsamtalet nu. En vecka kvar idag och jag vill bara spola fram tiden. Få veta lite mer om hur vi skall förbereda oss nu och hur vi ska gå vidare. När jag skall boka in läkarbesök här hemma och när jag ska börja behandlingen.

Idag är det tre veckor sedan vi fick beskedet om Wilyas njurar! På de tre veckorna har vi mailat säkert ett 20 tal kliniker, fyllt i åtskilliga fertilitets formulär och slutligen valt en klinik. Vi har diskuterat antalet embryon fram och tillbaka och vi har hunnit få hopp om att få fira nästa jul med ett syskon i famnen.
Men ingenstans i allt detta har vi glömt bort Wilya. Jag sörjer henne något enormt. Vår lilla regnbåge. Min regnbågstjej, hon fick inte bli vår regnbåge. Istället blev stormen hårdare än någonsin! Helvete!
Nu får våra änglar noga välja ut vilken liten själ som skall komma till oss nästa gång. Jag tänker inte förlora fler barn! Vi ska ha levande barn nu! Våra ängöaflickor får se till det!

Ovido - Quiz & Flashcards