Ett barn i himlen

Direktlänk till inlägg 7 december 2015

Ensam på ett bb rum

Av Filippa Bräutigam - 7 december 2015 15:50

Frans är hemma och packar. Vi kommer ju bli här några dagar nu..
Inte den vanliga bb väskan direkt. Vi får inte med oss en liten hem från denna sjukhusvistelse heller.
Siri ska komma förbi sjukhuset. Det är viktigt för mig att hon förstår vad som händer. Vi har berättat att denna bebisen och meya antagligen är sjuka på samma sätt och hon vet att det inte blir någon bebis denna gången heller. Men jag är inte säker på att hon förstått att bebisen inte ska ligga kvar i magen mer. Att den också ska komma ut och inte sparka mer nu.
På onsdag morgon har hon luciafirande på dagis. Hon har förberett sig så länge och har verkligen sett fram emot det. För henne är det nog kollapsat viktigt att jag är där. Så efter det påbörjar vi cytotec.
Jag är så rädd för vad som komma skall. En lång utdragen förlossning och den enorma känslomässiga påfrestningar som det innebär. Jag klarar inte att vara stark igenom det här. Och Frans har börjat vackla. Det förstår jag. Han kan inte heller vara klippan igenom det här. Vi får helt enkelt luta oss mot varandra. Gråta svära och komma igen. Utan honom hade jag inte varit här idag. Jag får helt nest försöka trösta, hur jag nu skall klara det. Vi klarar det tillsammans...

 
 
Sandra

Sandra

7 december 2015 15:56

Jag finns med dig i tankarna, vet vad du går igenom. Har också svalt det där pillret och jag förstår att dina känslor är ännu starkare än mina då min lilla kille redan hade somnat in. Jag fick ta pillret ändå. För säkerhets skull. Det är så många veckor man går och förbereder sig för bebis ankomst. När man sedan får beskedet att bebis är sjuk är det som att hela världen rasar ihop. Alla drömmar, tankar och förväntningar bara försvinner. Allt blir svart och man famlar efter den styrka man har kvar. Ni kommer att resa er igen <3 och precis som ni har vi vår tjej där hemma. Den kärleken övervinner mycket. Ta hand om er nu, ta en stund i taget och hitta styrkan. Du fixar detta <3

http://sandradf.tumblr.com

 
Ingen bild

Lena

7 december 2015 16:01

Inte för att det hjälper men jag tänker på er i denna sorgliga stunden! ❤️ Var starka för varandra & för Siri ❤️

 
Ingen bild

Lovisa

7 december 2015 16:15

Såå oerhört grymt och sådan smärta! Tänker på er! Vet vad ni går igenom då jag gjort detta två gånger, visserligen hade barnens hjärta redan slutat slå i magen men ändå. Dom säger att det kan ta upp till 3 dygn. För oss har det gått på 6-8 timmar båda gångerna. Har åkt hem på kvällen. Jag hoppas för er skull att det inte blir långdraget. Fy vad jag känner med er i denna stund:-( Men ni kommer resa er igen efter detta. Stor kram!!

 
Desirée Larsen

Desirée Larsen

7 december 2015 17:40

Kan inte föreställa mig vad du och familjen går igenom men sänder varma styrkekramar till er.

Ta hand om varandra!

Kram

http://larsensliv.se

 
Ingen bild

Lina R

7 december 2015 18:24

Vill bara säga att jag tänker mkt på er och hoppas att det ska gå så smärtfritt (fysiskt)och smidigt som det bara är möjligt. Det är så ofattbart grymt.
Kram, Lina från Snicksnack.

 
Ingen bild

Helena Larsdotter

7 december 2015 18:25

Du skriver så fint om hur ni kommer att klara det tillsammans. Du är så uppriktig och sann. En kvinna som alltid, eller i alla fall oftast kan ge andra. Hoppas Du också "får" Att alla är förstående och fina mot Dej/ er i allt detta svåra. Med kärlek Helena

 
Ingen bild

Josefin

8 december 2015 07:33

Kan inte förställa mig vad ni går igenom, men skickar styrkekramar ingen borde behöva gå igenom det ni går igenom just nu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 17:33

Nu har bloggen flyttats till Www.nouw se/ettbarnihimlen Jag ska pilla lite med designen en annan dag men nu är den igång. Följ med mig dit :) ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 16:24

Jag är lite trött på att det är så svårt att få till en fnygg blogg på bloggplatsen och byter därför postat till en som heter nouw. Jag har fått tipset om denna portalen och i värsta fall får jag byta tillbaka igen. "Kod för att importera min bl...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:14


Här är teckningen som siri ska skicka med lillasyster imorgon ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:02


Imorgon ska wilya bäddas ner. Siri har dikterat ihop ett brev åt henne. Stora salta tårar rann när jag skrev ner det hon ville säga mest till sin lillasyster. ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 12:49

Ligger och slösufar med datorn för första gången på evigheter. Gick in och kollade statistiken. Det är över 300 tappra läsare som går in på min blogg och läser om vårt elände varje dag. Många av er lämnar ett litet avtryck med en kommentar, ni är f...

Ovido - Quiz & Flashcards