Ett barn i himlen

Direktlänk till inlägg 10 december 2015

Sparka på den som redan ligger

Av Filippa Bräutigam - 10 december 2015 22:52

Vi hade gått och lagt oss nu. Fina Frans och jag!
Då byter de personal och klockan tio rusar det in den värsta människa jag någonsin träffat.
Totalt iskall och fullkomligt jävla hjärndöd. Vi har varit så nöjda med vården fram tills nu! Har blivit väl bemötta och alla har gjort sitt yttersta.
Men så skulle vi bara sova, åka hem redan imorgon bitti. Istället åker vi redan nu! Barnmorskan som kom inrusande skulle ha upp oss ur sängarna, vi skulle byta rum med en gång. Dels så gör alla så Så fort man är förlöst (alltså ungefär 30 timmar sedan ) för det andra så var detta rummet inget bra! Här var ju så lyhört och i det andra rummet fanns ju tv!
Ja för tv är ju precis det jag saknat, titta på tv var verkligen ett behov jag kände att jag behövde få uppfyllt särskilt när jag sover!
Anledningen att vi är här är mina svåra eftervärkarn som inte vill släppa. Vi ville va här så jag skulle kunna få starkare mediciner om det behövs för att kunna sova. Inatt fick jag injektioner. Men nej sedu jag är medicinskt färdigbehandlad och hon ska inte göra Något mer med mig nu.
Vi åker hellre hem, så det gör vi nu!
Men jag ville ha min journal först!
Den får man i handen när man lämnar förlossningen, så har det varit sedan siri föddes och säkert långt innan dess.
Men nej så går det inte till!
Den får hon inte skriva ut. Och det hade inte spelat någon roll vilken barnmorska vi frågade påstår hon! Ingen skriver ut journaler längre!
Sen när då?
Sen många år! Jag jobbade på Mölndal fram tills för ett drygt år sen och då skrev man ut.
Då helt plötsligt finns det tydligen barnmorskor som gör det men det vägrar hon!
Denna barnmorskan är ett skämt! Så jävla otrevlig och oförskämd och jag hade kunnat spotta henne i ansiktet. När tillochmed Frans reagerar så säger det en hel del! Detta är bortom alla rimliga gränser. Får hoppas värkarna inte fortsätter såhär hela natten! Kan verkligen inte vara kvar här!
Det är synd att den sista man mäter skall vara en sån idiot! Att det är minnet man kommer bära med sig nu, att man fick fly mitt i natten för att inte bli sårad mer än nödvändigt. Hon är ett stort jävla skämt! Säkert bitter på livet!
Fy fan för dålig vårdpersonal!

Snälla säg att jag aldrig blir som hon!

 
 
Ingen bild

Storasyster Gabriella

10 december 2015 23:05

Vilken j*vla jubelidiot. Sånt som får än att skämmas ögonen ur sig. Inte okej någon stans. Tyvärr släpps det in idioter även där. Hoppas du lyckas få sova något hemma i alla fall. Tänker på er massor 💕

 
Ingen bild

Helena Larsdotter

11 december 2015 11:01

Filippa-Du varken ÄR eller kommer att BLI som hon! Du är inkännande och skulle göra Ditt bästa för att föräldrar skulle få bästa hjälp! Blir ordentligt upprörd att ni utsätts för sådant. Kunde det inte vara nog som det är!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 17:33

Nu har bloggen flyttats till Www.nouw se/ettbarnihimlen Jag ska pilla lite med designen en annan dag men nu är den igång. Följ med mig dit :) ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 16:24

Jag är lite trött på att det är så svårt att få till en fnygg blogg på bloggplatsen och byter därför postat till en som heter nouw. Jag har fått tipset om denna portalen och i värsta fall får jag byta tillbaka igen. "Kod för att importera min bl...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:14


Här är teckningen som siri ska skicka med lillasyster imorgon ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:02


Imorgon ska wilya bäddas ner. Siri har dikterat ihop ett brev åt henne. Stora salta tårar rann när jag skrev ner det hon ville säga mest till sin lillasyster. ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 12:49

Ligger och slösufar med datorn för första gången på evigheter. Gick in och kollade statistiken. Det är över 300 tappra läsare som går in på min blogg och läser om vårt elände varje dag. Många av er lämnar ett litet avtryck med en kommentar, ni är f...

Ovido - Quiz & Flashcards