Ett barn i himlen

Direktlänk till inlägg 4 maj 2015

Sömnrubbningar

Av Filippa Bräutigam - 4 maj 2015 13:49

Vi låg på sjukhuset i fem dagar! Det var så skönt att vara där och kunna ha Meya hos oss hela tiden. Men största anledningen till att vi var där var att jag inge kunde sova. Jag fixk både insomningstabletter och morfininjektioner under nätterna på sjukhuset för att lättare kunna sova. De bytte ut mina smärtstillande mot Panocod istället för panodil, vilket gjorde mig dåsig mest hela tiden, men då sov jag i alla fall.
De korta stunder jag lyckades sova slets jag till vakenhet av panik. Jag ville inte sova bort den lilla korts stund av mitt liv som jag hade möjligheten att vara hos mitt barn!
Rätt vad det var så vällde sorgen över mig igen och drog i mig från alla håll! Jag trodde verkligen att jag skulle dö av sorg. Inledningsvis både trodde och hoppades jag nog det. Trodde att sorgen skulle leda till att jag skulle få följa med lilla Meya till änglarna. Men lika förvånad varje gång så vaknade jag och påmindes om hur ont det gjorde.

Jag är så otroligt glad idag att jag delade alla de där timmarna med Meya. Att jag sovit med henne intill, att jag höll henne så hårt alla de där första dagarna.

Successivt så började sömnen bli lättare och mer ihållande. Jag ville inte åka hem med några mediciner, vill inte ha sån skit hemma!

När sömnen tillslut fungerade någorlunda så var det dags att åka hem. Åka hem och lämna min vackra ängel på sjukhuset! Bortsätt från dödsbeskedet så är det fortfarande det värsta jag någonsin varit med om! Att lämna sjukhuset som vi kom in på med sådan förväntan, och lämna det med den värsta sorgen en människa kan drabbas av. Att lämna min lilla flicka på sjukhuset, åka hem, långt ifrån henne! Sorgen skär igenom mig som knivblad bara jag skriver om det.

På fredag är hennes begravning och jag har en känsla av att den bottenlösa och lamslående fysiska smärtan kommer jag få uppleva igen. Bara tanken att min lilla flicka i sin lilla lilla kista ska sänkas ner i marken....
Vad jag önskar att jag slapp uppleva det här! Att vi slapp! Att vi fixk vara en lycklig familj på fyra precis som det var tänkt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 17:33

Nu har bloggen flyttats till Www.nouw se/ettbarnihimlen Jag ska pilla lite med designen en annan dag men nu är den igång. Följ med mig dit :) ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 16:24

Jag är lite trött på att det är så svårt att få till en fnygg blogg på bloggplatsen och byter därför postat till en som heter nouw. Jag har fått tipset om denna portalen och i värsta fall får jag byta tillbaka igen. "Kod för att importera min bl...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:14


Här är teckningen som siri ska skicka med lillasyster imorgon ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:02


Imorgon ska wilya bäddas ner. Siri har dikterat ihop ett brev åt henne. Stora salta tårar rann när jag skrev ner det hon ville säga mest till sin lillasyster. ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 12:49

Ligger och slösufar med datorn för första gången på evigheter. Gick in och kollade statistiken. Det är över 300 tappra läsare som går in på min blogg och läser om vårt elände varje dag. Många av er lämnar ett litet avtryck med en kommentar, ni är f...

Ovido - Quiz & Flashcards