Ett barn i himlen

Direktlänk till inlägg 5 maj 2015

Skapa minnen!

Av Filippa Bräutigam - 5 maj 2015 10:00

Vår lilla Meya slets ifrån oss så tidigt! Vi fixk aldrig en chans att lära känna hennes humör, se henne utvecklas till en liten person och se henne ta plats i familjen.

Istället har vi fått kämpa för att skapa oss minnen!

Vi tog med Meya hem! Den bästa beslut vi tagit! Meya har fått se huset som vi köpte med henne i tankarna, hon har fått se rummet som var tänkt att bli hennes, fått åka i sin vagn, gunga i babysittern. Hon har suttit brevid Siri i sin stol medan Siri pysslade med pärlor.

Meya har fått titta på havet i solnedgången, vi har visat henne himlen och alla stjärnorna. Siri har sjungit för henne.

Varje dag rönder vi ljus vid matbordet för Meya, och Siri sjunger. Det har blivit en fin liten "ritual" och den är nästan viktigast för Siri. Glömmer vi någon gång så påminner hon oss genast!

Alla minnen vi skapat är det enda vi har att se tillbaka på. Och jag är så glad att jag har något överhuvudtaget att blicka tillbaka på.

Meya är för alltid en del av familjen, hon var så välkommen och hon är så saknad!

Jag är tvåbarnsmor och mina flickor gör mig komplett. Meya tog en liten bit av mig med sig när hon lämnade. Ett tomrum som jag aldrig kommer fylla. Jag varken kan eller vill fylla det. En dag blir jag hel igen. Den dagen vi möts i himlen!


 
 
Jenny

Jenny

5 maj 2015 13:32

Så fint gjort att ni skaffade er små minnen. Sorgen efter sitt barn är omänsklig att behöva bära oavsett ålder på barnet. Sänder en styrkekram <3
www.mittofrivilligaliv.se

http://www.mittofrivilligaliv.se

 
Maria

Maria

5 maj 2015 15:50

Så underbart att ta med Meya hem och skapa fina minnen.. och så fint skrivet. . <3 våra små älskade. . <3 en dag möts vi igen..

http://krian.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

eleni

5 maj 2015 21:26

underbart att läsa all kärlek som lyser igenom varje inlägg du skriver. Du är en kanonmamma!!!! Men får man fråga vad som hände med meya? :(

Filippa Bräutigam

5 maj 2015 21:27

Det finns nedskrivet i ett blogginlägg. Meya föddes med ett kromosomfel

 
Ingen bild

Jenny

5 maj 2015 22:58

Min brorsdotter dog i magen strax innan förlossning för ett antal år sedan och jag minns hur djupt vi alla föll. Kunde sånt här ens hända? Man hade aldrig hört talas om det. Jag var ung, pank och hade många mil hem och kunde inte (och vågade nog inte heller) åka hem till begravningen. Självklart ångrar jag mig, framförallt när jag läste ditt inlägg om din mans familj. Min bror hade så klart massor av familj på plats men jag får ont i magen när jag tänker tillbaka på att jag inte var där den dagen. Det har nog aldrig riktigt accepterats av min bror och hans fru heller...

Min dotter har iaf fått sin kusins namn i andranamn för att vi aldrig ska glömma. Om någon släktforskar om 300 år så kommer de se namnet och kunna förstå varför det finns där. För att Hon fanns och var så efterlängtad.

Mycket kärlek till dig och din familj, hon var otroligt vacker er Meya! <3

 
Ingen bild

Sara S

11 maj 2015 20:00

vad fint att ni fick vara hemma alla fyra och det ni gjorde ihop. Fantastiskt att man får den friheten att kunna gå efter sin magkänsla och att ni gjorde det. Jag har inte varit med om det ni fått genomgå men jag vet hur sorg känns och kan bara tänka mig hur stor och tung er måste vara.
Du skriver att du förlorade en del när din dotter dog men jag tänker att du samtidigt växt som människa när du fick er vackra lilla dotter som finns med dig i ditt hjärta resten av livet. Så svårt det är att älska så otroligt mycket ibland.

 
Ingen bild

Saea

27 maj 2015 10:41

Sorgligaste som finns är att mista sig barn förlorade mit i v 19 och den dagen försvann den bit av mot hjärta ett tomrum som aldrig kan fyllas o bli helt för hem saknas så!!! Den platsen tillhör hem!!! Jag klarade aldrig av att få veta könet för då hade jag gåt under ännu mera! Kämpade med posttraumatiskt stress o depression i 10 år var 19 jag då det hände. Jag går till minneslunden och sätter ett ljus för min ängel! Så älskad och så saknad! . jag ser på era bilder och läser det du skrivit så fint avslut ni ändå torde så fina bilder så fina minnen ni valde att skapa. Ser hur lik hon är av både sin mor och far. Önskar er allt gott i framtiden. Och det blir bättre! Sorgen och saknaden försvinner aldrig som du skrev ett hål finns i era hjärtan men en dag kommer ni att kunna le o skratta igen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 17:33

Nu har bloggen flyttats till Www.nouw se/ettbarnihimlen Jag ska pilla lite med designen en annan dag men nu är den igång. Följ med mig dit :) ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 16:24

Jag är lite trött på att det är så svårt att få till en fnygg blogg på bloggplatsen och byter därför postat till en som heter nouw. Jag har fått tipset om denna portalen och i värsta fall får jag byta tillbaka igen. "Kod för att importera min bl...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:14


Här är teckningen som siri ska skicka med lillasyster imorgon ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:02


Imorgon ska wilya bäddas ner. Siri har dikterat ihop ett brev åt henne. Stora salta tårar rann när jag skrev ner det hon ville säga mest till sin lillasyster. ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 12:49

Ligger och slösufar med datorn för första gången på evigheter. Gick in och kollade statistiken. Det är över 300 tappra läsare som går in på min blogg och läser om vårt elände varje dag. Många av er lämnar ett litet avtryck med en kommentar, ni är f...

Ovido - Quiz & Flashcards