Ett barn i himlen

Direktlänk till inlägg 7 maj 2015

Stoppa om

Av Filippa Bräutigam - 7 maj 2015 13:00


 


Det är ett par veckor sedan nu som vi stoppade om vår lilla Meya! 

Det var så fint att få göra det! 

Dagen som jag hade fasat för så länge blev så fin och så rogivande. Vi hade tagit allt i vår takt. Även om den enligt riktlinjerna var för långsamt så stressade vi inte fram något och det känns så bra! 

När det väl var dags att bädda ner Meya i hennes lilla vita kista så visst gjorde det vansinnigt ont, den smärtan önskar jag ingen. Men den var inte sådär sylvass mer lugn och molande. 


Vi hade funderat så noga på vad Meya skulle få med sig. Siri satt hela eftermiddagen dagen innan och ritade solar. Hon ville att Meya skulle ha en sol på huvudet,  en sol på magen och en på fötterna "så skiner alltid solen på Meya". Åh hon är så fin vår Siri. 


Vi hade framkallat bilder och la med en glad bild på hela familjen. En glad och förväntandfull bild från gravidfotograferingen som vi gjorde med min faster lördagen innan hon föddes! Jag är så obeskrivligt glad att den blev av just då! Vi har så fina lyckliga bilder från den!  Siri ville också skicka med en bild där hon pussar och kramar Meya, det fick hon såklart! 


Dessutom hade Siri pärlat ett halsband och vi hade köpt halsbandet på bilden. Meya har ena delen och jag har andra, så bär jag henne alltid med mig och hon har mig alltid nära. Hon har sin lilla kaninsnutte som Siri sett ut innan hon kom och en liten igelkott  som hon fått av farmor. 


Siri valde meyas kläder, hon har på sig en labanbody, och har en mjuk handduk med Laban på som vi stoppade om henne med. Handduken fick vi till Siri när hon var liten. Och givetvis så rockar hon sockor! 💗


Jag fixk äntligen ro om min lilla tjej precis som jag hade gjort om hon levde, jag fick stoppa om henne och se till att hon fick det så mysigt det bara gick! 


Nu ligger hon fint vår Meya!



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 17:33

Nu har bloggen flyttats till Www.nouw se/ettbarnihimlen Jag ska pilla lite med designen en annan dag men nu är den igång. Följ med mig dit :) ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 16:24

Jag är lite trött på att det är så svårt att få till en fnygg blogg på bloggplatsen och byter därför postat till en som heter nouw. Jag har fått tipset om denna portalen och i värsta fall får jag byta tillbaka igen. "Kod för att importera min bl...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:14


Här är teckningen som siri ska skicka med lillasyster imorgon ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:02


Imorgon ska wilya bäddas ner. Siri har dikterat ihop ett brev åt henne. Stora salta tårar rann när jag skrev ner det hon ville säga mest till sin lillasyster. ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 12:49

Ligger och slösufar med datorn för första gången på evigheter. Gick in och kollade statistiken. Det är över 300 tappra läsare som går in på min blogg och läser om vårt elände varje dag. Många av er lämnar ett litet avtryck med en kommentar, ni är f...

Ovido - Quiz & Flashcards