Ett barn i himlen

Direktlänk till inlägg 3 december 2015

Signerat

Av Filippa Bräutigam - 3 december 2015 19:38

Mitt barns, vårt barns dödsdom är underskriven. Med mitt namn.
Jag ville bara fly.
Min kropp mitt beslut!
Fattar ni vilket fruktansvärt ansvar man får som kvinna? Jag var tvungen att underteckna ansökan om abort. Varför ska det behövas? Läkaren säger att barnet inte har möjlighet till liv. Ändå måste jag ansöka om att ta det liv som det nu har.
Sätta min signatur på ett papper. Som om det är vad jag önskar!
Många timmar tog det innan jag i tårar och med Frans nära intill tillslut lyckades få ner mina kråkor på det där pappret.

"Ansökan om avbrytande av havandeskap efter havandeskapsvecka 18"

Ville spotta på pappret, riva det i tusen bitar!

Vill ansöka om nya njurar och lungor istället. En operationssalen och dialys maskin på förlossnings rummet och ett löfte om att allt ska bli bra!

Cancer kan vi bota, tumörer kan opereras bort. Hjärtan som inte vill slå kan tvingas att slå med elektronik. Men våra barn kan dom inte rädda!

Jag är arg! Rädd! Ledsen! Frustrerad! Förkrossad!

Jag hoppas så innerligt att de hittar felet denna gången! Så vi kan hitta en lösning på detta fruktansvärda som återupprepar sig!

Läkaren trodde det var en flicka

En
Wilya Meya Bräutigam

 
 
Ingen bild

Lina

3 december 2015 20:33

Bara så grymt. Alla tankar till er.

 
Ingen bild

aino

3 december 2015 20:46

Ett tungt besked och ett smärtsam beslut. Hoppas att vi kan visa vårt stöd på rätt sätt.

 
Ingen bild

Helena Larsdotter

3 december 2015 21:54

Ja Filippa-så svårt så jag inte kan förstå.Frågar mej ofta varför lidande måste finnas-men det finns inget svar.
Kunde jag ta en del av Din smärta skulle jag göra det. Nu finns jag bara här, som så många andra och beklagar. Skickar kärlek och styrka om det går <3

 
Camilla

Camilla

4 december 2015 10:20

Många styrkekramar till dig. Ibland är livet så orättvist :(

http://Www.5barnochfru.bloggplatsen

 
Ingen bild

Sanna

4 december 2015 13:56

Fy vad hemsk. Blir ledsen och tårarna rullar ner för mina kinder. Hur kan du/ni bli bemötta så på inom sjukvården. Hur kan dom veta att barnet inte kommer att överleva?!
Blir både arg och ledsen.
Tänker på dig!
Vill finnas där för dig!
Fast vi inte känner varandra.
Massa styrke kramar till dig!

Filippa Bräutigam

4 december 2015 14:12

Barnet har inget fostervatten och njurarna tar upp hela buken. .lungorna kan inte utvecklas utan vatten då de faller ihop och kletar samman.. Att barnet inte klarar sig vet jag väl men hur tillvägagångssättet är nu dödar mig också

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 17:33

Nu har bloggen flyttats till Www.nouw se/ettbarnihimlen Jag ska pilla lite med designen en annan dag men nu är den igång. Följ med mig dit :) ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 16:24

Jag är lite trött på att det är så svårt att få till en fnygg blogg på bloggplatsen och byter därför postat till en som heter nouw. Jag har fått tipset om denna portalen och i värsta fall får jag byta tillbaka igen. "Kod för att importera min bl...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:14


Här är teckningen som siri ska skicka med lillasyster imorgon ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:02


Imorgon ska wilya bäddas ner. Siri har dikterat ihop ett brev åt henne. Stora salta tårar rann när jag skrev ner det hon ville säga mest till sin lillasyster. ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 12:49

Ligger och slösufar med datorn för första gången på evigheter. Gick in och kollade statistiken. Det är över 300 tappra läsare som går in på min blogg och läser om vårt elände varje dag. Många av er lämnar ett litet avtryck med en kommentar, ni är f...

Ovido - Quiz & Flashcards