Ett barn i himlen

Direktlänk till inlägg 4 december 2015

Tårar

Av Filippa Bräutigam - 4 december 2015 22:58

Mitt i allt elände så finns det så många fina människor. I en facebookgrupp för sömnadstokiga har jag delat min resa från dödsbesked till missfall till graviditet. De har alltid fått veta lite innan er och de har alltid varit otroliga. Stöttande och det stödet har varit ovärderligt. Samma ska i grupperna för olyckssystrar. Många grupper finns det för oss drabbade och i ett par av dom startades det idag en insamling för oss. Oss som drabbas igen. En liten symbol är ratt de finns där för oss, ett stöd man inte fick första gången som Jenny skriver när hon startar insamlingen.
Därifrån har insamlingen spridits till andra gravid grupper som jag varit aktiv i innan beskedet i tisdags.
Det räcker inte summan i sig som gör skillnaden. Men att folk engagerar sig på detta sätt för att göra något aktivt det berör så djupt ?
Jag önskar så innerligt att ni alla förstår vad värdefulla ni varit i hela processen och kommer vara framöver!
Det vi måste genomgå nu tar död på mig! Ändå vet jag att jag om ett halvår kommer att vara vid liv. Saknaden efter ett barn kommer fortfarande vara enorm. Kanske vet vi då vad som dödat våra fina barn.
De små sparkarna jag får där innefrån bränner hål i mig.
Lilla barn vad jag önskar att jag kunde skydda dig. Din mamma men så hjälplös inför vad som komma skall

 
 
Ingen bild

Fia

4 december 2015 23:53

Jag vill absolut bidra till insamlingen, men kan inte vara med i någon av de Facebook-grupper du nämner. Finns det ett kontonummer jag kan använda? Tänker lite extra på Storasyster...nu när det snart är jul och allting...och det gör så vansinnigt ont! Att du skriver "ändå vet jag att jag om ett halvår kommer att vara vid liv" känns som en klar strimma ljus i det oändligt mörka och sorgliga - håll fast den, se den...och kom ihåg "aldrig farväl, alltid kärlek...

Filippa Bräutigam

5 december 2015 00:00

Ännu en gång har en av våra medlemmar drabbats av det ofattbara, att behöva mista ännu ett barn. Filippa Bräutigam går nu igenom det värsta tänkbara igen, och vi får i en stund som denna, visa stöd och kärlek ?

Precis som alla andra gånger, startar vi en insamling, för att visa att vi finns här ?

Ingen ska känna att de inte kan va med och bidra, och summan är inte av betydelse, utan att alla ska känna att de kan hjälpa till ?

Jag har satt över min Swish till vårt konto som är knutet till gruppen. Swishen är 0707753933

Själar säger aldrig farväl-kontot är i Swedbank och har Clearingnummer 83683 Kontonummer 9331677618

Jag håller insamlingen öppen t.om nästa söndag ?

 
Ingen bild

Fia

5 december 2015 01:46

TACK! KRAM igen...och igen...

 
Ingen bild

Nathalie

5 december 2015 09:55

Man undrar hur mycket en människa skall orka, hur mycket man måste orka i denna elendiga värld...
Tänker så på dig, på er! Fortsätter att dela insamlingen och givetvis bidragit med en liten del! Fina Filippa, hoppas att du orkat kämpa ännu en gång <3

 
Ingen bild

emelie e

5 december 2015 15:46

Jag har det tight men vill väldigt gärna bidra jag också. Kan du inte dela insamlingen på din sida? Det borde vara något alla har tillgång till ♡♡ hoppas ni får in allt vad ni förlorar i sjukskrivningar o kommande resa/behandling samt ännu mer så ni kan göra någonting bara för att rå om varandra ♡♡♡

Filippa Bräutigam

5 december 2015 15:50

?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 17:33

Nu har bloggen flyttats till Www.nouw se/ettbarnihimlen Jag ska pilla lite med designen en annan dag men nu är den igång. Följ med mig dit :) ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 16:24

Jag är lite trött på att det är så svårt att få till en fnygg blogg på bloggplatsen och byter därför postat till en som heter nouw. Jag har fått tipset om denna portalen och i värsta fall får jag byta tillbaka igen. "Kod för att importera min bl...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:14


Här är teckningen som siri ska skicka med lillasyster imorgon ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:02


Imorgon ska wilya bäddas ner. Siri har dikterat ihop ett brev åt henne. Stora salta tårar rann när jag skrev ner det hon ville säga mest till sin lillasyster. ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 12:49

Ligger och slösufar med datorn för första gången på evigheter. Gick in och kollade statistiken. Det är över 300 tappra läsare som går in på min blogg och läser om vårt elände varje dag. Många av er lämnar ett litet avtryck med en kommentar, ni är f...

Ovido - Quiz & Flashcards