Ett barn i himlen

Direktlänk till inlägg 5 december 2015

Länken

Av Filippa Bräutigam - 5 december 2015 15:19

I min upprördhet glömde jag i förra i laget infoga länken till artikeln i expressen!

http://www.expressen.se/halsoliv/abortgransen-kan-komma-att-sankas/
Ett inlägg på Facebook!

I expressen skriver dom att abort lagen skall ändras! Det var fan på tiden! Fatta att barn kan överleva från vecka 21-22.

Inte ordagrant men ungefär så!

Jag har alltid varit av uppfattningen att man skall vara jävligt passiv när man pratar om Sveriges abort lag och att strama åt den. Har varit av uppfattningen att varje kvinna äger sin egen kropp och rätten till att bestämma över den. Tidigare kunde sen abort utföras ända till vecka 24. Idag är gränsen 22. En gräns som vi precis ligger och väger på just nu!

Kanske får de som skrivit och tänkt såhär om Sveriges abortlag en ny uppfattning nu..jag hoppas det.

I vecka 18 var vår bebis vad de påstod fullt frisk! Helt frisk,.en liten sprattlande livlig liten bebis som skulle födas i mitten av april.

Tre veckor senare efter ett ultraljud som inte ens skulle bli av utbryter något slags tyst kaos. Magnetröntgen och extra undersökningar, för nu var allt så jävla bråttom för att ett avbrytande skulle kunna godkännas.

Hur i helvete kan kvinnor sitta och anse sig ha rätten att dömma mig för att jag tvingas, ja jag TVINGAS, utföra en abort av ett barn som vi längtat efter så och som har noll procents chans att överleva utan min blodförsärjning som syresättning den.
Jag blir så arg att jag gråter. Hade dessa nya "åtstramningar" som expressen talar om varit verkställda så skulle jag tvingas vara mitt barn mest troligt en fullgången gravoditet men veta att när det väl drar igång så kan vi boka tid för ännu en begravning!

Jag lovar er att ingen kvinna utför en abort i vecka 22 av nöje, ingen är oberörd och ingen hade gjort det om alternativet var värdigt.

Efter vecka 18 måste man ansöka om abort. Då måste man ha särskilda skäl. Ä då sitter kvinnor, med ett två tre fullt friska barn och påstår att det är skandal att man får aborteras barn från samma vecka som de faktiskt kunnat överleva. Ja det kan låta märkligt. Men de barn som det handlar om hade inte kunnat överleva den veckan, vissa inte alls. Som mitt till exempel!

Skäms! Skäms så jävla mycket!

Jag får vänta ännu ett tag på mitt regnbågsbarn

 
 
Ingen bild

Johanna

5 december 2015 19:33

själv tycker jag att oavsett graviditetsvecka ska en kvinna får avbryta graviditeten om medicinsk kunskap säger att bebisen inte har någon chans att överleva. Ingen ska medvetet behöva vänta i månader på att föda ett barn som inte har en chans att leva utanför hennes kropp.
Och ingen har rätt att döma en annan kvinna för hennes svåra beslut!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 17:33

Nu har bloggen flyttats till Www.nouw se/ettbarnihimlen Jag ska pilla lite med designen en annan dag men nu är den igång. Följ med mig dit :) ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 16:24

Jag är lite trött på att det är så svårt att få till en fnygg blogg på bloggplatsen och byter därför postat till en som heter nouw. Jag har fått tipset om denna portalen och i värsta fall får jag byta tillbaka igen. "Kod för att importera min bl...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:14


Här är teckningen som siri ska skicka med lillasyster imorgon ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:02


Imorgon ska wilya bäddas ner. Siri har dikterat ihop ett brev åt henne. Stora salta tårar rann när jag skrev ner det hon ville säga mest till sin lillasyster. ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 12:49

Ligger och slösufar med datorn för första gången på evigheter. Gick in och kollade statistiken. Det är över 300 tappra läsare som går in på min blogg och läser om vårt elände varje dag. Många av er lämnar ett litet avtryck med en kommentar, ni är f...

Ovido - Quiz & Flashcards