Ett barn i himlen

Direktlänk till inlägg 8 maj 2015

Tomhet

Av Filippa Bräutigam - 8 maj 2015 17:04



Nu är det gjort, Meya är begravd.
Obeskrivligt, plågsamt så ända in i märgen.
Ceremonin var fin, solisten sjöng tears in heaven.

Hon kommer få det fint vår Meya, hon kommer tas om hand av alla andra änglabarn som redan är där uppe i himlen. Dom kommer visa henne alla sina finaste lekplatser, alla barn till mina nyfunna vänner som redan begravt sina änglar! Det gör så ont i mig att vi är så många som aldrig får se våra små grimasera till första smakportionen, krypa på sitt alldeles egna vis, ta sina första steg.

Jag säger det igen, alla bidrag är så ovärderliga! Skänk en slant till spädbarnsfonden, nästa gång kan det var din vän, din syster, du. Stödet de ger drabbade och forskningen de bedriver! Den är så viktig!

Vi hade en liten ceremoni med våra närmsta, de viktigaste. Det var skönt!

Det kändes jobbigt att jag inte klarade av att sjunga, tårarna var för många idag. Hade dom varit alla dagar men jag önskar att jag kunnat sjunga för meya. Som jag gjort om det vore hennes dop, födelsedag, eller om hon hade svårt att sova.

Jag har inte orkat förbereda för begravningen, inte orkar tänka på det, gjort allt för att låta bli att tänka. Hade Meya levt hade jag bakat kakor och tårtor i veckor. Nu köpte vi fika på affären. Jag känner mig orättvis, vill ju förbereda för Meya som jag gör för Siri. Men jag har inte varit kapabel.

Prästen sa det så fint "Meya var en liten människa, men lämnar ett stort tomrum, hon var så efterlängtad" .
Det var hon verkligen! SÅ efterlängtad, så älskad och så saknad!



 
 
Ingen bild

Lena

8 maj 2015 19:24

Idag har du gjort något som ingen mamma eller pappa ska behöva göra -begrava sitt älskade barn- jag skickar varma tankar till dig & familjen <3
Kram Lena

 
Ingen bild

Caroline

8 maj 2015 19:49

Det var en fin ceremoni och jag kunde inte heller sjunga. Men jag gjorde det i hjärtat och det tror jag också du gjorde. Köpefika går jättebra ibland, ibland är det faktiskt det bästa. Jag tror att Meya förstår att mycket är svårt nu. Om ett år, till hennes födelsedag, så kanske du bjuder på en minnesfika, tills vilken du orkat och velat baka,

 
Madeleine

Madeleine

8 maj 2015 22:02

Du ska absolut inte ha dåligt samvete över sådant du inte orkat med att göra. Att bara andas och sitta i en kyrka under sitt barns begravning är ett under att man klarar av. Du har gjort precis allt det bästa du kan för din lilla Meya, och det vet hon! <3

Kram från en annan änglamamma

http://Arkekrans.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 17:33

Nu har bloggen flyttats till Www.nouw se/ettbarnihimlen Jag ska pilla lite med designen en annan dag men nu är den igång. Följ med mig dit :) ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 16:24

Jag är lite trött på att det är så svårt att få till en fnygg blogg på bloggplatsen och byter därför postat till en som heter nouw. Jag har fått tipset om denna portalen och i värsta fall får jag byta tillbaka igen. "Kod för att importera min bl...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:14


Här är teckningen som siri ska skicka med lillasyster imorgon ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:02


Imorgon ska wilya bäddas ner. Siri har dikterat ihop ett brev åt henne. Stora salta tårar rann när jag skrev ner det hon ville säga mest till sin lillasyster. ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 12:49

Ligger och slösufar med datorn för första gången på evigheter. Gick in och kollade statistiken. Det är över 300 tappra läsare som går in på min blogg och läser om vårt elände varje dag. Många av er lämnar ett litet avtryck med en kommentar, ni är f...

Ovido - Quiz & Flashcards