Ett barn i himlen

Direktlänk till inlägg 6 maj 2015

Så många beslut...

Av Filippa Bräutigam - 6 maj 2015 09:30

Från första stunden så börjar det..

Man överöses med saker som man måste ta ställnign till. Där ligger jag utslagen och fullständigt lamslagen av sorg och ska vara kapbel till att fatta rationella och genomtänkta beslut.


När Meya var en vecka gammal så mötte vi sjukhuskyrkan för första gången. Då fick vi höra att Meya enligt regelveket skulle vara begaven efter fyra veckor, det kom som ett knytnäveslag i magen och jag tappade luften. Fick inte ur mig ett ord och tårarna forsade. FYRA VECKOR?! Det ä ju helt inhumant. Hur ska jag mitt i den djupaste djupaste sorgen kunna besluta om hur jag vill ha mitt barns begravning?


Jag skulle ju sjunga vaggvisor, inte välja psalmer!


Vilken tur att alla sörjer olika och att min fina Frans var mer handlingskraftig inledningsvis, jag hade aldrig taigt mig ifrån ruta ett utan honom! Vi började så smått med att leta gravsten. Och vi hittade en perfekt, en glad sprallig och bedårande söt. den skulle vi bara ha, kosta vad den kosta ville.


men hur går man tillväga när man beställer en sten och vad skriver man på den? Hur köper man en kista och hur finansierar man sitt barns begravning?  


Kuratorn hjälpte till med mycket praktikskt, hon har ringt många samtal för våran skull, försäkringsbolag och arbetsgivare. Från sjukhuskyrkan fick vi hjälp med att ringa kyrkor och präster, kolla med begravininsplats, leta upp vart vår fina sten fanns att köpa och priset.


Jag vill inte veta vad en gravsten kostar eller hur det går till när man väljer en gravplats. Jag vil innte fatta beslut om var jag själv ska begravas eller vlket datum min dotter ska sänkas ner.


Vi har tagit allt i vår takt. Inte låtit oss stressas av riktlinjer. Att lyckas begrava vår dotter på fyra veckor skulle inte vara möjligt. På torsdag blir hon sju veckor och på fredag blir begravningen.


Det har varit absolut nödvändigt för oss att ta processen ett steg i taget, det hade varit omöjligt för oss att boka tid för begravning innan alla steg innan dess var färdiga.


   



 
 
Ingen bild

Henrietta

6 maj 2015 16:46

Vilken fin bild på Meya. <3

 
Anne-Lii

Anne-Lii

6 maj 2015 17:25

Tåraran kommer för varje ord jag läser ,men med min ord kan jag inte beskriva hur ledsen jag är för eran skull. ...♡ Kommer tänka på er även i framtiden

http://snabelsmurf.blogspot.com

 
Helena Larsdotter

Helena Larsdotter

6 maj 2015 20:23

Jag har inte tänkt på allt praktiskt ni måste ordna, trots att jag vet att det är så.Kuratorshjälp är så klart bra, men så mycket att tänka på i all sorg!
Meya ser ju ut som hon sover på bilden. Om hon bara hade gjort det..... Kram <3

http://9283corn

 
Ingen bild

Ingela

13 januari 2016 09:31

Åh underbara lilla barn, vilket fint kort på er dotter

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 17:33

Nu har bloggen flyttats till Www.nouw se/ettbarnihimlen Jag ska pilla lite med designen en annan dag men nu är den igång. Följ med mig dit :) ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 16:24

Jag är lite trött på att det är så svårt att få till en fnygg blogg på bloggplatsen och byter därför postat till en som heter nouw. Jag har fått tipset om denna portalen och i värsta fall får jag byta tillbaka igen. "Kod för att importera min bl...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:14


Här är teckningen som siri ska skicka med lillasyster imorgon ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 15:02


Imorgon ska wilya bäddas ner. Siri har dikterat ihop ett brev åt henne. Stora salta tårar rann när jag skrev ner det hon ville säga mest till sin lillasyster. ...

Av Filippa Bräutigam - 10 januari 2016 12:49

Ligger och slösufar med datorn för första gången på evigheter. Gick in och kollade statistiken. Det är över 300 tappra läsare som går in på min blogg och läser om vårt elände varje dag. Många av er lämnar ett litet avtryck med en kommentar, ni är f...

Ovido - Quiz & Flashcards